OSLCZ_fitnessevisek_post_1.jpg

Pečujme o sebe letos ještě lépe!

Každý z nás chce být produktivnější v práci, ale zároveň si udělat více času na sebe, žít aktivněji, cítit se šťastnější a dělat věci, které nás naplňují. Ať už se chceme posunout v jakékoli oblasti, vyžaduje to nemalé úsilí a energii. Jenže kde ji vzít? Sepsala jsem Vám pár tipů, které Vám zaručeně pomůžou při cestě za nejlepší verzí sebe sama! Tady jsou…

Zdravá strava

Zdravá a racionální strava by měla být jedním ze základů našeho života. Neznamená to ale, že bychom si už nikdy neměli dát kus dortu nebo sklenku vína. Univerzální návod neexistuje, určitě se ale vyplatí přemýšlet nad tím, jaké „palivo“ tělu dopřáváme a pozorovat, jak na něj reaguje.
Samozřejmě záleží na naší startovní čáře, ale velmi často stačí, když ze začátku upravíme svůj režim o větší přísun zeleniny a ovoce, zaměříme se na vyšší příjem bílkovin (např. z kvalitního masa, mléčných výrobků, vajec, ryb nebo luštěnin) a omezíme naše neřesti ve stravování a oblíbený zákusek nebo drink si dopřejeme jen jednou až dvakrát týdně.

Naopak nedoporučuji nějakou potravinu nebo složku vyřazovat jenom proto, že je to aktuálně trendy (např. lepek nebo mléčné výrobky). To samé platí i o přílišné restrikci sacharidů a tuků ve stravě.
Po pár dnech si v režimu jistě najdete svůj systém a odměnou Vám bude pocit větší energie a často např. i zlepšení stavu pleti.

Pravidelný pohyb

Pokud ke mně někdo přichází s argumentem, že na pravidelný pohyb nemá čas, vždy mu poradím, aby se velmi důkladně zamyslel nad svými prioritami. Při dnešním často velmi pohodlném způsobu života je o to důležitější najít si alespoň půl hodinku denně na různé pohybové aktivity. Ty našemu srdci, pohybovému aparátu i hormonálnímu systému dodají tolik potřebný impuls k tomu, aby bylo dlouhodobě zdravé naše tělo i mysl.
Hýbat se nemusíme jenom ve fitku, občas bohatě stačí domácí cvičení s vlastní váhou, náš oblíbený sport nebo třeba jen svižnější procházka.

OSLCZ_fitnessevisek_post.jpg

Kvalitní a dostatečný odpočinek

V poslední době se stále více upozorňuje na rizika spojená s dlouhodobým nedostatkem spánku. Snažte se i v této oblasti najít si svůj pravidelný řád. Pokuste se chodit spát každý den přibližně ve stejný čas, tělo na spánek alespoň hodinu před ulehnutím připravujte, třeba tím, že už nebudete sledovat žádný monitor nebo obrazovku a utlumíte i světla. Pokud víte, že má váš spánek daleko k ideálu, pocítíte už po prvním týdnu pravidelného režimu obrovské zlepšení v přívalu energie a lepší nálady, i kdybyste vše ostatní dělali jako doposud! Snažte se spát alespoň sedm hodin denně.

Pocit naplnění

Konec starého a začátek nového roku je ideální dobou, kdy je dobré zamyslet se nad tím, zda nás náš způsob života naplňuje. Snažte se nehledat pocit štěstí pouze v konkrétních cílech, které si přejete dosáhnout. Neméně důležité je uvědomit si, zda nás baví i cesta, po které kráčíme. Ne vždy je život jen slunce a duha, ale pokud v našem životě dlouhodobě převládají okamžiky, které nás nedělají šťastnými, pravděpodobně se nebudeme cítit dlouho šťastní ani potom, co k vytyčenému cíli dojdeme. Udělejme si život takový, abychom byli šťastní „teď“, ne „až“!

Něco navíc, co Vás doslova rozzáří

Pravdou zůstává, že i když se ukázkově staráme o svůj jídelníček, máme dostatek pohybu a děláme převážně věci, které nás naplňují, neúprosný zub času se na našem těle postupně projevuje. Čím víc se blíží třicátý rok života, tím více jsou na naší tváři patrné nedokonalosti a začínají se objevovat i první vrásky. Je to způsobeno především postupnou ztrátou kolagenu, který je našemu tělu vlastní a zodpovídá za pružnost a celkovou kvalitu naší pokožky, ale třeba i nehtů a vlasů.

OSLCZ_fitnessevisek_post_2.jpg

Je skvělé, že se našel způsob, jak kolagen tělu velmi efektivně dodávat! Před téměř půl rokem jsem objevila čistý hydrolyzovaný kolagen od Oslo Skin Lab, kterému důvěřuje mnoho žen. Z jeho užívání jsem si vytvořila ranní rituál a nedám na něj dopustit. K mírnění projevů stárnutí pokožky nepomáhá pouze mě, ale chválí si ho i mnoho mých přátel a známých. Pamatujte, že péče o pokožku začíná uvnitř.

Mějte se rádi. 

Eva Kraus